Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2013

O KANAΛΑΡΧΗΣ ΜΕ ΤΟ ΣΩΒΡΑΚΟ



Οι 3+1 Βαρωνέτοι που φιλοδοξούν να γίνουν βαρώνοι των media
ΤΟΥ ΧΑΡΗ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

Ηταν λίγους μήνες πριν, όταν  το MEGA με συνεχή σποτ υπό το γενικό τίτλο «Γίνε Καναλάρχης» σατίριζε με εύγλωττο τρόπο τις καταστάσεις που επικρατούν στη  εγχώρια τηλεοπτική βιομηχανία. Αρκετοί τότε θεώρησαν ότι τα περιγραφόμενα περιστατικά διέθεταν μια ισχυρή δόση υπερβολής και ποτέ ένας χασάπης ή ένας επιχειρηματίας γραφείου κηδειών δεν θα μπορούσε να «σταθεί» στους δυνατούς προβολείς της τηλεόρασης και να γίνει καναλάρχης. Συχνά όμως η πραγματικότητα επιβεβαιώνει την οθόνη. Ετσι στην άκρως ανταγωνιστική καθημερινότητα της τηλεοπτικής βιομηχανίας τέσσερις βαρόνοι των τοπικών Media αλλά και επιδέξιοι επιχειρηματίες  διεκδικούν επάξια το τίτλο του ιδιοκτήτη καναλιού κόντρα στα επιχειρηματικά θηρία της τηλεόρασης.
Πρόκειται για τους  Φίλιππο Βρυώνη  ισχυρό άνδρα στα κανάλια Ε, ΕΧΤRΑ -3 και ZOOM TV, τον  Ηλία Κοπανίτσα ιδιοκτήτη του οικονομικού SBC, τον Διονύση Παναγιωτάκη του αθλητικού και εσχάτως και ενημερωτικού ACTION 24, και του Κισσανδράκη που για πολλά χρόνια έχει τον έλεγχο του ενημερωτικού καναλιού BLUE SKY.

Φίλιππος Βρυώνης
Τις τελευταίες εβδομάδες η εξαγορά του  τηλεοπτικού σταθμού 902 και η μετονομασία του σε Ε τον έφερε ξανά στο προσκήνιο. Επιχειρηματίας δραστήριος μπήκε στα ΜΜΕ από την ενασχόληση του με τις διαφημιστικές εταιρείες Αλμα- Ατέρμων και Εμπορικό δεσμό ενώ παλιότερα διέθετε και κατασκευαστική εταιρεία .
Η πρώτη του τηλεοπτική προσπάθεια ήταν με το Εxtra όπου παρά την οικονομική  κρίση αρκετές εκπομπές όπως αυτή του Γιώργου Τράγκα, είτε το αποκαλυπτικό δελτίο αρχικά με τον Γιάννη Παπαγιάννη και ύστερα με τον Ακη Παυλόπουλο έφεραν χρήμα και διαφημίσεις.  Ικανοποιητική τηλεθέαση  και φανατικούς τηλεθεατές είχε και το «Μακελειό» του Στέφανου Χίου που ωστόσο το κανάλι  διέκοψε λόγω των εκρήξεων του παρουσιαστή και των προστίμων που αφειδώς μοίραζε το ΕΣΡ. Το πρόγραμμα του καναλιού συμπληρωνόταν από μια σειρά αμφιλεγόμενων εκπομπών που θύμιζαν τη χρυσή εποχή του trash tv με ονόματα όπως αυτό του Μένου Φουρθιώτη (άλλοτε μάνατζερ της Τζούλιας που σύντομα έγινε προσωπικός φίλος του καναλάρχη και  διευθυντικό στέλεχος του σταθμού) της Βίκυς Μιχαλονάκου (που παρουσίασε τον «μίστερ εθνικά μπούτια» και του Φίλιππου Καμπούρη οποίος επένδυε σε καυγάδες παρακμιακών προσώπων.
Οι ιδιοτροπίες  του καναλάρχη αρκετές. Εχει κατασκευάσει δωμάτιο πίσω από την αίθουσα συσκέψεων  για να διανυκτερεύει. Με την άνεση που κυκλοφορεί κάποιος στο σπίτι του συχνά βολτάρει εντός του καναλιού με  πουκάμισο,  εσώρουχο, κάλτσες και σκαρπίνι προκαλώντας «έμφραγμα» στους  συνεργάτες του. 

Στην είσοδο του Εxtra έχει επιβάλει ένα μοντέρνο ντεκόρ από παλιές εφημερίδες, κουτιά με γλυκά και άλλα που πατούν για εβδομάδες οι εισερχόμενοι στο κανάλι.
Πέρσι η μετατροπή του ZOOM TV σε ενημερωτικό κανάλι  χαμηλού κόστους με μια στρατιά απλήρωτων δοκίμων  ήταν μια αποτυχία παρά την προσπάθεια γνωστών δημοσιογράφων να ξεπληρώσουν το τίμημα της εξαγοράς  με γραμμάτια όπως μερικές δεκαετίες πριν κάποιοι αγόραζαν οικόπεδα στην Κερατέα.
Φέτος χάρις την μεγάλη οικονομική  δύναμη που δίνει το τηλεμάρκετιγκ ήταν μεταξύ των επιχειρηματιών που διεκδίκησαν και κέρδισαν την συχνότητα του 902.
Όμως και εκεί  παρά την άδεια πανελλαδικής εμβέλειας το στίγμα του καναλάρχη παραμένει. Η ενδυματολόγος προσλήφθηκε μόλις προχθές με αποτέλεσμα αρκετοί από τους παρουσιαστές να ντύνονται σπίτι τους με τα γνωστά φαινόμενα. Παρουσιάστριες να φαίνονται ντυμένες ως καλόγριες και από κάτω το μικροσκοπικό μίνι να μην μπορεί να κρύψει τίποτε από την κάμερα. Επίσης η μοναδική μακιγιέζ να αδυνατεί να «βάψει» καλεσμένους  στο περιστέρι που βρίσκεται το κεντρικό στούντιο και στα μελίσσια που ήταν οι υπόλοιποι. Ρόλο μακιγιέρ ανέλαβαν οι δημοσιογράφοι που για να πάρουν χαρτί για να γράψουν το ρεπορτάζ τους  υπογράφουν στον αρμόδιο υπάλληλο.  
ΗΛΙΑΣ ΚΟΠΑΝΙΤΣΑΣ
Οι κακές γλώσσες λένε για έναν «δαιμόνιο» επιχειρηματία οποίος δεν γνώριζε που είναι η Σοφοκλέους και βρέθηκε με χρηματιστηριακό κανάλι. Παλιότερα διέθετε εταιρεία παραγωγής με στούντιο που φιλοξενούσε ιστορικές εκπομπές του Tempo ενώ συνεργαζόταν με τον επιχειρηματία Χρηστίδη γνωστό από τα κανάλια της Βορείου Ελλαδος με τα τηλεοπτικά παιγνίδια και τις ταινίες ερωτικού περιεχομένου.
Αρχικά μπαίνει στην τηλεόραση με το κανάλι του παλιού βουλευτή Θ Κατσίκη στο οποίο μεταφέρει το οικονομικό κανάλι GBC. Όταν διαφωνεί με τον επικεφαλής μεταφέρει την συνταγή  και κάποιους συνεργάτες  σε νέο κανάλι υπό τον τίτλο SBC. Λίγα χρόνια αργότερα το κανάλι χάνει την συχνότητα και μετά από πολλές τηλεοπτικές περιπέτειες καταλήγει στο κανάλι 10 του Π Κυριακίδη το οποίο και τελικά απορροφά.
Σκληρός επιχειρηματίας αρνείται τις μεγάλες αμοιβές στους συνεργάτες του αντιπροτείνοντας συχνά με την εξής φράση « Που να βρεθούν αυτά τα λεφτά. Φέρε μου εσύ 12 χιλιάρικα και σε βγάζω  δύο ώρες κάθε βράδυ  στο Prime time”.

Διονύσης Παναγιωτάκης.
Η πρώτη του επαφή με την τηλεόραση ήταν μέσω της εταιρείας παραγωγών LPD που έφτιαχνε σήριαλ και εκπομπές κυρίως για τον Alpha. O σύζυγος της Ελένης Κούρκουλα και προσωπικός φίλος του Ευάγγελου Βενιζέλου μετά τις περιπέτειες με τις θεατρικές επιχειρήσεις που είχε από κοινού με τον άλλοτε ισχυρό άνδρα του Αlter και νυν υπόδικο  Κώστα Γιαννίκο μπήκε στο Sport tv άλλοτε MAGIK TV συμφερόντων του Σωκράτη Κόκκαλη.
Το κανάλι τα τελευταία χρόνια ανήκε στο Πέτρο Κυριακίδη αλλά μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου πέρασε στο έλεγχο του Διονύση Παναγιωτάκη.
Το πρόγραμμα του καναλιού Action 24 κυριαρχείται από τηλεμάρκετιγκ και αθλητικές μεταδόσεις που λόγω στοιχήματος δίνουν και τα σημαντικότερα έσοδα. Τους τελευταίους μήνες η διεύθυνση του καναλιού χωρίς υποδομές και προσωπικό προσπαθεί να βελτιώσει το ενημερωτικό προφίλ του καναλιού και να φτιάξει μια αξιόμαχη δημοσιογραφική ομάδα. Προς το παρόν φαίνεται να ξεπερνά τα εμπόδια και να κερδίζει τις πρώτες σημαντικές μάχες. Ηδη ετοιμάζει  βελτιώσεις στις τεχνολογικές υποδομές φτιάχνοντας στούντιο και αγοράζοντας  3 νέα link ενώ αναμένονται και άλλες προσλήψεις δημοσιογράφων για να καλυφθούν οι νέες ζώνες. Ωστόσο τα λάθη με τις  επαναλήψεις  στα δελτία ειδήσεων από χαριτωμένες πλην άπειρες ξανθές υπάρξεις  παραμένουν μια χαριτωμένη νότα στην καθημερινότητα του καναλιού.
ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΚΙΣΣΑΝΔΡΑΚΗΣ
Ο ιδιοκτήτης του BLUE SKY έχει καταφέρει τα τελευταία χρόνια να προσελκύσει σημαντικά ονόματα της δημοσιογραφίας ωστόσο για κάποιο ανεξήγητο λόγο αποχωρούν λίγους μήνες μετά μεταβάλλοντας το κεντρικό δελτίο σε ένα είδος δημοσιογραφικής σκυταλοδρομίας.
 Ο Τέρενς Κουίκ, ο Κώστας Μαρδάς, η Έμη Λιβανίου ο Σπύρος Χατζάρας, και τελευταία ο Σεραφείμ Κοτρώτσος  ήταν ορισμένοι από αυτούς. Αιτία για πολλούς είναι οι βαλκανικού τύπου αμοιβές που δίνει ο συγκεκριμένος καναλάρχης χωρίς να εξασφαλίζει παράλληλα την ικανοποιητική  δημοσιογραφική στήριξη των εκπομπών. Άλλοι πάλι φαίνεται να ενοχλούνται από άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες του  που δεν συνάδουν με το δημοσιογραφικό λειτούργημα.    
 Με εκπομπές λόγου  υψηλών τόνων, συχνά ανοίγοντας τα μικρόφωνα στους πολίτες και με ακραία ρητορική προσπαθεί εδώ και πολλά χρόνια να ανταπεξέλθει στην απαιτητική κατηγορία των καναλιών με περιφερειακή άδεια.
 Ο ιδιοκτήτης του blue sky όπως και οι άλλοι επιχειρηματίες τηλεοπτικών επιχειρήσεων αποτελούν μια ιδιάζουσα κατηγορία στο χώρο των καναλιών  φιλοδοξούν όμως  κάποια στιγμή από βαρωνέτοι να γίνουν οι βαρώνοι των media.         
            

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου